Re: ATLAS AB 1602D (Bj. 1981,162M24254) Infos, Reparatur
Verfasst: Do 23. Jul 2015, 20:06
Ein Leck in der Gangwechselschaltung erfasst. Zwei Luftschläuche vom Schalthebel auf die Drehdurchlauf durch, wurden ersetzt. Diese waren sehr schwierig, an Ort und Stelle zu ziehen. Ein gerader Stecker wurde verwendet, um den alten Schlauch mit dem neuen Schlauch. Die Original-Luftschläuche waren 1.0m lang. Ich ersetzte sie durch 1,2 m Schläuche. Dies machte die Verbindungen easer.
Mit dem Getriebe in Leer das System stabilisiert sich auf etwas mehr als 8 bar.
Mit einem Gang eingelegt das System stabilisiert sich auf etwa 7 bar.
Extra-Bonus: Das System behält Druck über Nacht. Beginnend in den Morgen viel schneller.
The small air lines are 6mm (L). Plugs and a pressure gauge were used to isolate pneumatic circuits and to detect the leak.
A leak was detected in the gear change circuit. Two air hoses from the gear change lever to the rotary pass through, were replaced. These were very difficult to pull into place. A straight connector was used to connect the old hose to the new hose. The original air hoses were 1.0m long. I replaced them with 1.2m hoses. This made the connections easer.
With the gears in neutral the system stabilizes at slightly over 8 bar.
With a gear selected the system stabilizes at around 7 bar.
Extra bonus: The system retains pressure overnight. Starting is much quicker in the morning.